Eftermiddagsmøde : "Fællessangen og Danmarks historie - et fællessangforedrag"

Onsdag 6. november 2024, kl. 14:00
Sognehuset, Ålekistevej 156, 2720 Vanløse
20 kr. Ingen tilmelding nødvendig

I Danmark er vi glade for at synge sammen. Vi synger sammen i kirken, i skolen, til fester, til fodboldkampe, etc. Senest har vi i Coronatiden oplevet, hvordan fællessangen blev en stærk og vigtig måde at bryde isolationen og holde fast ved fællesskabet.

Samspillet mellem ydre omstændigheder/ historiens gang og fællessangen er ganske tydelig. Det er dette samspil, der er temaet for dagens fællessangsforedrag.

Vi synger os således gennem sange, der kredser om 1864, genforeningen, besættelsen, den kolde krig, ungdomsoprøret og meget mere.
Det er sange med håb, glæde, bekymringer, drømme, trods og længsler. Alt det et menneskeliv er gjort af!

Dagens foredragsholder er den dansk-spanske organist og komponist Peter Navarro-Alonso, der er uddannet fra Real Conservatorio Superior de Música de Madrid samt Det kgl. Danske Musikkonservatorium.

Til daglig arbejder Navarro-Alonso som organist ved Vor Frelsers Kirke.
Navarro-Alonso modtog i 2023 Carl Nielsen prisen bl.a. som en anerkendelse af hans fortolkninger af samtids orgelmusik.

Du vil måske også kunne lide...

Feed