Vidneberetninger : Knud Brix

Tirsdag 5. november 2024, kl. 19:30 - 21:00
Vanløse Kirke, Ålekistevej 154, 2720 Vanløse

Foredragsrække efterår: vidneberetninger

Når vi deltager i livets store fejringer som bryllup eller dåb, er vi ikke bare med som tilskuere eller publikum, men også som vidner. Det er et interessant udtryk: "at være et vidne" - det forpligter på en eller anden måde!
Hvis vi er vidne til en forbrydelse, så har vi pligt til at fortælle om det. En læge er forpligtet til at hjælpe, hvis de er vidne til en ulykke og som min farfar plejede at sige: "Når man vidner en bar med happy hour, så forpligter det til et lille visit!"

Efterårets foredragsholdere kommer hver med en historie. De har hver især været vidne og er klar på at berette om det.

Vi glæder os meget til at åbne dørene og byde velkommen til foredragsrækkens tredje taler:

Knud Brix

Knud Brix er til daglig chefredaktør for Ekstrabladet, derudover har han rejst verden rundt og dokumenteret sine historier. En af Knuds oplevelser fandt sted i Liberia og indledes i bogen Febertræet sådan her: ”Der sidder en massemorder, en missionær og en bladsmører omkring et bord i Monrovia. Og de lyver alle tre”.

Kom med på en fantastisk dannelsesrejse ud i verden og bliv klogere på, hvordan vi forholder os til sandheden, både som journalist men også som menneske.

Arrangements info

Tirsdag d. 10/9 kl. 19.30 i Vanløse Kirke. Dørene åbnes kl. 19.00
Undervejs vil der være en lille pause, hvor det er muligt at få lidt koldt at drikke.

Fri entré, ingen tilmelding.

Du vil måske også kunne lide...